ALİ ŞERİATİ

Ali Şeriati Hüseyniye-i İrşad

Kull. Adı    

:

Şifre 

:  
     

Yeni Üye - Şifremi Unuttum

Modernizm’le Hesaplaşma Çabasında Bir Aydın: Ali Şeriati Portresi / Aydın HIZ
Kendisi Olmayan İnsan
Dünya Görüşü ve İdeoloji
Şia
İran ve İslam
Tüm medyalar için tıklayınız...
Tefsir Dersi

Sesli ve Görüntülü Medya

Ali Şeriati Belgeseli
Belgesel

Tüm Arşivler İçin Tıklayınız...

Hangi Kur’an / Ali ŞERİATİ
Aşk ve Sevgi... / Dr. Ali ŞERİATİ
HACC
DUA / II
Ne Okumalı? -Dört Aşamalı Alternatif Bir Okuma Programı- / Ali BULAÇ

İSLAM BİLİM DERSLERİ BAŞLIYOR

TARİH :19-03-2009

23.03.2009 tarihinden itibaren İslam Bilim dersleri başlıyor

Dr. Ali Şeriati'nin İslam-Bilim adlı konferanslarından oluşan eserini dersler halinde yayına hazırladık. Site üyelerimiz ve ziyaretçiler burada yayınlanacak dersleri takip edebileceklerdir. Pazartesi ve Perşembe günleri yayınlanacak olan dersleri muntazam takip edip tartışan takipçiler muayyen bir vaktin sonunda bu önemli dersleri bitirmiş olacaklardır.

Derslerin bitiminde takipçiler tarih bilinci, tarih felsefesi, toplumsal tevhid ve toplumsal şirk, ideal insan, toplumbilim, tevhidi dünya görüşü, altyapı ve üstyapı, ideoloji olarak İslam, varoluşçuluk, materyalizm, alinasyon, Marksizm gibi birçok önemli konu hakkında önemli bilgiler edinmiş olacaklardır. Hem derslerin takibi hem de dersler üzerine yapılacak tartışmalarla Doktor'un öğrencileri olarak O'nun fikirlerini tanımış, tartışmış ve belki ümidimiz odur ki ilerilere taşımız olacağız
hgs bakiye yükleme
trafik cezas? ödeme
kredi kart? borç sorgulama
kredi kart? borç sorgulama
yap?kredi kredi kart? borç sorgulama
tl yükleme
hgs yükleme


detay
Tüm haberler

.....................................................

ÜYE OLUN

TARİH :17-03-2006

Siteye üye olun yeniliklerden hemen haberiniz olsun.
hgs bakiye yükleme
trafik cezas? ödeme
kredi kart? borç sorgulama
kredi kart? borç sorgulama
yap?kredi kredi kart? borç sorgulama
tl yükleme


detay
Tüm haberler

.....................................................

TARİH : -- tarihinde tarafından gönderildi...
WEB :
Ülke :
Şehir :



.: Yazarlar :.
Ali Şeriati ve Mevlana / Turgay EVREN

Ali Şeriati kuşkusuz bu yüzyılın en tartışmalı isimlerinden biri olmuştur. Kendisi yaşarken dahi İran’da anlaşılamamaktan şikayet etmiş ve dert yanmıştır. 1980’li yılların hemen başında eserleri Türkçeye çevrilmiş ve görüşleri Türkiyeli aydın ve geleneksel Müslüman camiada derin yankılar ve yer yer itirazlar oluşturmuştur. Şeriati’nin İslam irfanı, özgün Kur’an yorumu ve engin doğu ve batı düşünce geleneğini yan yana getirerek oluşturduğu orijinal fikirleri anlayabilmek ve daha önemlisi hazmedebilmek henüz emekleme dönemi yaşayan Türkiye okurları için gerçekten de kolay değildi. Bunun sonucu olarak, çoğu zaman birbirine zıt onlarca Şeriati efsanesi yaratıldı ve Şeriati’nin gerçek çehresi tüm bu efsaneler arasında solmaya ve kaybolmaya yüz tuttu.

 

Şeriati hakkında kaleme alınmış bir yazı ve Mevlevi dansı yapan bir semazenin resminin yan yana kullanılmasına yapılan bir okuyucu itirazı beni bu yazıyı kaleme almaya yöneltti. Zira tek başına bu örnek bile ülkemizde bugün dahi Şeriati’nin anlaşılmaktan ne denli uzak olduğunu göstermeye yeter de artar bile. Mevlana İslam dünyasının çok yakından tanıdığını sandığı bir sufi. En çok bilinen eseri olan Mesnevi’nin gerçekte ne kadar okunduğu ve anlaşıldığı ayrı bir tartışma konusu. Ancak Türkiyeli aydınların tüm sahiplenme iddialarına karşın Mevlana’nın İran İslam geleneği tarafından daha bilinçli bir şekilde tanındığı ve eserlerinin İran’da sıradan insanlar tarafından bile okunup tartışıldığı da bir gerçek. Abdulkerim Suruş, Mutahhari, Ali Şeriati ve Seyyid Hüseyin Nasr’ın birkaç kitabıyla hemhal olmuş sıradan bir okuyucu bile Mevlana’nın İran İslam irfanı üzerindeki etkisini ve hakkını kolaylıkla teslim eder. Birkaç yıl önce Konya’da Mevlana konulu bir etkinliğe konuşmacı olarak gelen Seyyid Hüseyin Nasr bazı dinleyicilerin Mevlana ile ilgili eleştirilerini duyunca derin bir şok geçirmişti. Şüphesiz ne kadar büyük olursa olsun her insan eleştirebilir ve görüşleri kısmen ya da tamamen reddedilebilir. Nasr’ı eleştiriler konusunda dehşete düşüren şey Türkiyeli aydınların Mevlana ve fikirleri hakkındaki derin cehaletiydi. Dünyanın en çok okunan eserlerinden biri olan Mesnevi’nin kapağını açmamış bir okuyucu ne kadar da kolay bir şekilde kendinde Mevlana ve felsefesi hakkında atıp tutma hakkını görebiliyordu! Bu Nasr’ın kolayca anlayabileceği bir şey değildi.

 

Gelelim asıl konumuza, Ali Şeriati, Mevlana hakkında ne düşünüyordu? Şeriati Mevlana’nın görüşlerini benimsiyor muydu? Yoksa onu da Safevi Şia’sının bir göstergesi ve ürünü olarak mı yorumluyordu? Bu noktada sıkı durun, zira söyleyeceklerim Şeriati hakkında yüzeysel bir donanıma sahip olanlar için biraz sarsıcı gelebilir ama neylersiniz ki hakikatin dili her zaman keskindir. Mevlana, Şeriati’yi gençlik döneminde girdiği düşünsel bunalım sonucu intihar etmekten kurtaran kişidir. İnanmayanlar Şeriati’nin ‘Mektuplar’ına veya Puran Şeriati’nin İhtar yayıncılık tarafından yayınlanan ‘Eşim Ali Şeriati’ adlı kitabına bakabilirler.

 

“Havuzun kenarına gitti. Her şey onun omuzlarındaydı, ilk kez olarak ölüm ve yaşam onun güçlü ellerindeydi. Sonsuz bir zaaflık içindeki güç! Fakat hayır, hayır, aniden babasının sayısız kitaplarının arasından Mesnevi’nin de olduğu aklına geldi. Evet Mevlana’da vardı. Hayatın çile, keder olduğu, vehim, şüphe ve baştan başa ibham ile dolu olduğu doğrudur. Ancak insanın oturup da Mesnevi okumasına değiyor. Ali, henüz onüç – ondört yaşında olduğu bu dönemde Mesnevi’nin sahip olduğu irfan yardımıyla düşünsel ve ruhsal bataklıklardan kendisini koruyabildi.” [Eşim Ali Şeriati, 43]

 

Ali Şeriati’nin Sorbone’da doktora eğitimi için gittiği Paris'ten Kazım Müttehidin’e yazdığı şu mektuba da göz atmakta fayda var:

 

“Ah keşke İran’da olsaydım ve geceleri Mesnevi ile geçirmiş olsaydık … Ah keşke buraya gelmeseydim ve özgürlüğün anlamını tatmasaydım ve sadece kitaplar arasında olsaydım. Meşhed’de, o geçmiş asırların sofra kırıntıları bize yeterdi ta ki tümünü ilim adıyla doyasıya yeseydik ve….” [Eşim Ali Şeriati, 75]

 

Yine eşinden Ali Şeriati’nin Paris'te boş zamanlarını nasıl değerlendirdiğini öğrenelim:

 

“Bir başka oturumlardan birisi de genellikle birkaç arkadaşıyla birlikte Cumartesi akşamından başlayan ve bazen Pazar akşamına kadar devam eden Mesnevi Okumalarıydı.” [Eşim Ali Şeriati, 89]

 

Görüldüğü üzere Mevlana’nın Ali Şeriati’nin gelişimi üzerinde derin bir etkisi var. Şeriati’nin hayatını konu alan hangi kitabı alırsanız alın bu gerçeği kolayca fark edebilirsiniz. Şeriati’nin çalışmalarında Mevlana’ya çok sayıda atıf vardır. Tek başına ‘Biz ve İkbal’ adlı kitabını bile dikkatle incelediğinizde bu gerçek hemencecik ortaya çıkar. Şeriati’nin Muhammed İkbal’i Müslümanlar için modern bir örnek düşünür olarak tanıttığı bu eserde İkbal ile Mevlana arasında kurduğu bağlar gerçekten de ilginçtir. İkbal’in birçok Müslüman aydın tarafından bu yüzyılda yaşayan modern bir Mevlana olarak kabul edildiğini de ayrıca hesaba katmak lazım. 

Ali Şeriati’nin Mevlana’ya duyduğu hayranlık, onun Mevlana’nın tüm görüşlerini benimsediği anlamına gelmez. Şu var ki, ‘Ali Şiası ve Safevi Şiası’ adlı eserinde de görüldüğü gibi Şeriati asla tasavvufun özüne karşı değildi. O ısrarla bu özün değiştirildiğinden bahsediyor ve bizleri bu özü bulmaya çağırıyordu. Bir insanı tümden kabul etmek veya reddetmek Şeriati’nin Kur’an’dan aldığı, kriterlerine asla uymazdı. Ne var ki, Mevlana Şeriati’yi Şeriati yapan unsurların başında bir yere sahiptir. Hem dostları hem de düşmanları tarafından anlaşılamamaktan muzdarip, İslam mektebinde yetişmiş bu düşünürü yargılamaktan önce anlamaya çalışma gayretimiz muhakkak ki, kendi kevirimizi dönüştürebilmemiz adına da son derece büyük bir öneme haizdir.  


         -        

 


Bu Yazı 14517 defa okunmuştur
 

 Bu haber için toplam 60 yorum yapılmıştır...

ali k 21-02-2008, 14:54:46
ali şeriati bir eserinde vahdeti vücuda değil tevhid-i vücuda inandıgını söylemektedir. bu hegelin Geistinin insan dünyasında gerçekleşmesine benzer. ama ŞERİATİ tamamiyle islami kavramlardan hareket eder.
 
hasan çolak 22-02-2008, 09:58:30
şeriatiyi çokgüzel ve değişik bir açıdan anlatmışsınız .bir insanı toptan kabüllenmek veya reddetmek kuran dışı bir olgudur. bazen çok mükemmel ve hayatını insanlığa adamış insanların düşüncelerinde bile anlayamadığımız kabüllenemediğimiz konular olabiliyor insanı yaradılışındaki özellikleri ile kabüllenmek gerekiyor bazen hatalarıyla yanlışlarıylada insanları kabüllenip sevebilmemiz gerekir.saldırmak toptan reddetmek yanlış bir önermedir.....selamlar
 
ibrahim ethem 22-02-2008, 12:38:45
Değerli kardeşlerim.
Bildiğiniz gibi islam dünyasını sarsan oluşumlar dışardan değil hep içerden gelmiştir. Kimsede bu sarsıcı darbeleri kötülük için yapmamıştır. Her biri, bir yenilikte benden, benimde katkım olsun, vb.. tarzında hayır umarak yapmış diyemeyiz tabiki.
Ancak bazıla sufiler gelmiş ki, dinimizin içini boşaltmışlar ve kendince uyduruk ibadetler getirmişler. tabi niyetleride iyiymiş iyi olmasına.
Ancak şimdi hırıstiyanların niçin Allah tarafından kafir addedildiklerine bakalım.
Kuranın tanımlamalarının özeti şudur. ' onlar allahın şeriatında olmayan ibadet tarzlarını dinlerine sokmuşlar ve allah da onları kafir addetmiştir'.
İnsan ilk bakışta ''ne varki canım bunda, fazladan bir ibadet yapıyoruz. ve sevap umuyoruz. '''
tarzında dine bakıyor. Ama unuttuğu birşey var. Bu din bizim dinimiz değil, Allah CC ye ait olan bir din.
Biz ise ya kabul etmekle yada red etmekle görevliyiz. Yani yapamayacağımız bir şey var.
Oda '''' dine hiçbirşey sokamayız ve dinden hiçbirşey çıkaramayız. '''
Bizim değil peygamberin bile böyle bir görevi yoktu. Ayetti kerimede buyurulduğu gibi
-Eğer o peygamber bizim adımıza birşey uyduracak olursa onu en güçlü yerinden yakalarız ve onun şah damarını kopartız. Sizden bir yardımcıda bulamaz.-
Özetle değerli kardeşleim. bizim dinimiz kemale ermiştir ve hiçbir ekleme yapılamaz. Ne mevlana vari bir ibadet tarzı olan müzikle ibadet, nede başka başka saçmalıklar. Bunların hiçbiri dinimizde yoktur. insanı sapıklığa götürür.
 
nihat 22-02-2008, 15:40:53
bu yazıyı okuduğumda sarsıldım..bende yıllar önce kendimi ateist olarak görürdüm..tıpkı şerati gibi bende mesnevi yi okudum ve bende köklü değişikliklere yol açtı..sonrası..ali şeriati yi neden sevdiğimi şimdi anladım..turgay evren e sonsuz sevgiler..
 
Ali Cetmili 22-02-2008, 16:48:23
Bu yazisi dolayisiyla Turgay Evren e tesekkurler. Konya'li biri olarak bircok defa Mevlana ile ilgili etkinliklere katilmis ve Mevlana ile ilgili cehaletin hangi boyutlarda oldugunu ve bunun ne buyuk bir celiski oldugunu gordugumu soylemeliyim.
 
necdet özkan 23-02-2008, 23:10:34
islam medeniyetinin içinde bulunduğu bunalım mevlana ve o mantıkla giden insanların malesef yüzündedir. tarikatlar ancak şunu yapar deve kuşu gibi başını kuma gömer efendi hazretlerinin peşinden gider.dünyada kim ölmüş kim kalmış bilmezler ilgilenmezler.filistinde kürdistanda çeçenistanda keşmirde bosnada müslümanlar ne yer ne içer bilmezler. özellikle türkiyeli müslümanların yaşadığı binbir çeşit hurafeler malesef tarikatların yüzündedir.mevlanayı adam gibi okuyun.mesnevinin ilk sayfası size yeter artar bile.
 
kerven 29-02-2008, 13:26:10
selam..evet yazı tam olarak okunduğunda şu sonuçlar çıkarılabilir.
1-Ali şeriati mevlanayı okumuş ondan faydalanmıştır,bu faydalanış içe dönük,tutuk,kısır bir düzlemde kalmamış dışa dönük hareketsel bir eyleme de yansımıştır...unutulmamalıki içsel olgunluğa ermeyen çiçekler meyve ye durmazlar.
2-Mevlana malesef bir çok kabul görmüş görüş sahiblerine yapıldığı gibi uyuşturucu din tacirleri pazarında vitrinin en önlerinde sergilenmekte,din bağımlılarınca sorgusuzca,katkı maddelerine bakılmaksızın, hiç tereddütsüz kabulenilmekte ..bu gerçek mevlana şekerimi yoksa afyon şekerimi olduğu sorgulanmamaksızın kalite kontrol makenizmalrını devre dışı bırakılmış bir yığın samimi ama bilinçsis müslümanca yenmektedir....Bu Mevlanaya yapılan en büyük haksızlıktır...
3-Malesef mesnevi kutsamak ne kadar yanlışsa,onu tümden rededip yargız insaf da yapmak,ondan faydalanmamak, itham etmek,bunca zalimler dururken hedef tahtasına Mevlanayı koymakta o kadar yanlıştır.Belki müslümanın düşmanı şahıslar değil tağudi,şirki,şeytani,küfrü eylemler cahili,kurana ters söylemler olmalı...
En doğrusunu Allah bilir...
 
ÖZE DÖNÜŞ HAREKETİ 01-03-2008, 19:31:22
BU MAKALEYİ OKUDUM VE ÇOK ETKİLENDİM AYNI ZAMANDADA ÇOK TAHRİK OLDUM VE HAYRETLER İÇERİSİNDE KALDIM . BEN MEVLANAYI , MUHYİDDİ,Nİ ARABİYİ HEP ALİ ŞERİATİNİN OKUDUĞUM KİTAPLARINDA TANIDIM .ALİ ŞERİATİ MEVLANA MUHYİDDİNİ ARABİ OKUDUM BANA İMAM ALİYİ HATIRLATTILAR NE KADARDA BENZİYOR FİKİRLERİ İMAM ALİNİN NEHCÜL BELAĞA ADLI ESERİNDEKİ İFADELERE.
 
Murat Kayacan 08-03-2008, 01:47:39
Nasr Konya'ya geldiğinde Mevlana'dan hemen hemen şu mısraları aktardı ve malesef salondan büyük alkış alarak konuşmasını tamamladı: "Ne yerdeyim, ne gökte, ne Hıristiyanım, ne Musluman. Ben canların canıyım."
 
Lokman TIRAŞ 10-03-2008, 17:49:18
Bir hafta süre zarfında bu platformu takip ediyorum. Şeriati’yi anlamanın kısa yolunun, onu kitaplarını ve onun üzerine yazılmış eserleri okumakla elde edeceği kanısına varan yazar ve fikir adamlarının burada toplandığını gördüm. Belki kendilerince haklılardır. Buradaki asıl sıkıntı Mevlana’yı bir takım şiirlerindeki yüksek tasavvuf mertebesinde söylenmiş sözlerinden dolayı dine bid’at’lar soktuğunu iddia etmeleridir Mevlana’yı da anlamak; dıvan-ı kebiri, mesnevi, mektubatı, fihi ma fih’i ve yedi meclis’i okumaktan mı geçiyor? Bu eserleri tek başına okuyun bakın o zaman nasıl sapıklığa düşüyorsunuz. Mevlana’yı Tasavvuf ehli içinde değerlendiriniz. Çünkü bu tasavvuf ehli heyecan ile söylenmemesi ve saklı tutulması gereken birçok “vecd hali sözleri” tutamamış ifşa etmişlerdir. Buna Beyazıd Bestami, Hallacı Mensur ve Muhiddin Arabî gibi birçok tasavvuf âlimi örnektir. Fakat bunlar dine bid’at sokamamışlar bilakis büyük hizmetlerde bulunmuş şahsiyetlerdir. Bu Büyüklerimiz Vahded-i Vucud mertebesine ulaşıp orada takılıp kalmış, Vahded-i Şuhud mertebesine ulaşamamış kişilerdir. Bakın İmam-Rabbani’nin Mektubatına ve Ebu Bekr Sıdık Hazretlerin dua ve sözlerine. Orada asıl İslam Tasavvufunu bulursunuz. Özellikle Mektubatı okumadan bu Şahsiyetlere sapıklığa düşmüş olarak etiket yapıştırmayın, lütfen bu konular naziktir.
 
ibrahim ethem 11-03-2008, 13:54:03
Tekrar Merhabalar

celalettin rumi ile ilgili yorumlar o kadar uzadı ki, buna muhiddin ibni arabi, hallacı mansur gibi cehennem odunlarıda eklendi.
Yorum yazan arkadaşlar duygularını dile getirdiler.
Ancak bildikleri ve inandıkları fikirleri birde kuran ın süzgecinden geçirmek nedense yapmadıkları bir iş gibi görünüyor. Ailemin evinde, Celalettin rumiye ait mesnevi diye bir kitap vardı ve onu çöpe atmıştım. Hafta sonu bir yakınımdaydım. Onun kütüphanesinde o kitabı aldım ve baktım birazcık..
Hiç değişmemiş !!!! Ezop masalları nın iç anadolu versiyonu.
Öyle de olsa iyi alın size bir örnek
- Şeytan, Muaviyeyi sabah namazına kaldırmış. bv..
Oysaki Ayeti Kerimede demiyor mu -- Ben size şeytana uymayın, o sizin apaçık düşmanınızdır demedim mi ?--- diye ayet devam ediyor.
Kurana göre Şeytan insana iyilik etmez. mevlanaya göre iyiliktende öte Namaz gibi bir farzı yapmaya bile insanı teşfik eder...
Şimdi, ya celalettin rumi ye inanacaksınız, yada Kuranı kerime yani Allaha
Ali şeriatinin dediği gibi . ''Haydi ibrahim seç birini '' (HACC da kurban böl. bakınız)
Allah cc. hırıstiyanları, isa ya allhın oğlu dediği için onları kafir saymıştır. Yani allaha ait vasıfların bir kişiye verilmesi bile onun kafir olmasına kafi . Ancak daha sonrarı HALLAÇ lar gelmiş allahın vasıflarını değil kendisini, herşeye yerleşmiş olduğunu söyleyerek tam cehennemlik olmuşlardır. Muhiddin ise Hallaç gibi kafirin biridir. KURAN ÖYLE DİYOOOOOOO
 
şerife yılmaz 12-03-2008, 13:04:27
hakikati objektif akıl ile anlamak ile futbol takımı tutar gibi şahısların arkasında bayrak sallayıp AYETLERİ SLOGANLAŞTIRARAK karşı takımı AFOROZ ETMEK hiç yakışmadı ibrahim ethem beye.
ruşenfikr-sorumlu aydın mertebesinde gördüğüm şeriatinin yeri ayrıdır.Mevlana'nın yeri ayrıdır.DOĞU GİBİ İNANIP BATI GİBİ DÜŞÜNME ARAFında kalmış ismet özel'in yeri ayrıdır.Şahısları putlaştırmadan fikirlerini akıl süzgecinden süzebilicek kemaliyetler dilerim
 
ibrahim ethem 13-03-2008, 12:17:38
sa.
İnsan fikirleride tanımalı putları da. Hangi fikir hangi puttan çıkmış o nu da bilmeliyiz.
Allah CC kuranda Küfrü açıklarken hiç de yumuşak cümleler kullanmıyor.
...Allahın laneti üzerlerine olsun. ...Sana uyanlarıda seninle beraber cehenneme dolduracağım.
... Onlar hatemeye atılacaktır. sen hatemenin ne olduğunu nereden bileceksin ? bu ateş onların üzerlerini kaplayacaktır. vb.
Gibi bir çok ayette kafirlerin sonu belirtiliyor.
Tabi kimlerin kafir olduklarda detaylarıyla belirtiliyor.
ŞERİFE HANIMA tavsiyem ise İBNİ TEYMİYYE nin SIRATIL MUSTAKİM isimli kitabını okumasıdır.
kendilerine yararlı olacaktır.
Herşey bu kadar açık ve sade bir şekilde bize anlatılmışken bizler kendimizi kandırma hakkına sahip değiliz.
 
şerife yılmaz 15-03-2008, 21:19:52
1-Allah'a giden yollar insanların nefesleri adedincedir.
2-Fıkıh imamlarının ihtilafı rahmettir
3-kendi doğrularımıza uymayanları aforoz etmek hristiyanlardadır
4-Hristiyan adetlerini adet edinmeyiniz
5-değişmeyen ayetlerdir.Ancak teymiye seyyid kutup elmalı hangisini okursanız okuyunuz her okuduğunuzda bir öncekinden daha çok şey öğrenirsiniz.Bu yazılanın değiştiğini değil insanın kendini geliştirdikçe ufkunun açıldığının göstergesidir.Tavsiye ederim.
 
İBRAHİM ETHEM 17-03-2008, 17:08:33
1- allaha giden yollar insanların nefesleri adedince değildir. nefisleri adedince de değildir.
Allahın ipine topluca sarılın. AYET MEALİ
ayetindede olduğu gibi allaha giden yol, sıratıl mustakim üzerere olmaktan geçer. Yani beraberce birlikte ...
2- Fıkıh imamlarının ihtilafları rahmet değildir bir felakettir.
Düşünelim bir. Hanefi mezhebine göre şarap yapılacağını bile bile, üzüm sirkesinin şarapçıya satılması karşılığında kazanılan para helal iken; Hanbeli mezhebine göre ise kesinlikle haramdır.
YA hu din kardeşlerimiz. BU NASIL BİR DİN !!! Hırıstiyanların katolik ve ortadoks mezhepleri arasında olan ayrımdan daha fazla bir ayrım bizim dinimizde var. Ayrıca bu örnegini verdiğimiz mezhepler sünni mezhepler birde bunun şia sının olduğunu düşünelim.
Allah bizleri kuran üzere toplanmak nasip etsin.
3- Biz kendi doğrumuz diye değinmiyoruz. bizler kuranı merkeze koyup, o na uymayan ne varsa reddediyoruz. Çünkü Din Gününde allah kürsüsunde iken yanında kuran ı kerim olacak. ne mezhep fikirleri, ne de devletler, ne de sistemler. hiç birisi olmayacak. biz kurana göre haşrolacağız
4- Bizler hırıstiyanlar gibi Din büyüklerini kendimize ilah edinmeyeceğiz. Yalnız allah ve rasulü.
Allah : ilahımız Rasul : seçilmiş bir insan. Hepsi bu. Gerisi toplumdan topluma, zamandan zamana değişir. Reddedilmesinde dini hiçbir sakınca yoktur.
5- Bu yazdıklarınıza da katılmak mümkün değil. Her okunan kitap insanın ufkunu açmaz ki...
 
şerife yılmaz 21-03-2008, 23:23:06
Kuran ın nelerden oluştuğunu bölümlersek ana başlıklar olarak
1-diğer canlılarla (insan hayvan bitki)aramızdaki ilişkilerimizi
2-Allaha karşı vazifelerimizi
3-ticaret hayatındaki uyulması gereken kuralları
4-kendi kendimize olan sorumluluklarımızı
5-cennet ve cehenneme dair bilgileri içerir.
benim başörtümü neresinden iğneleyeceğimi yazmaz.babam eve geldiğinde saygıdan ayağa kalkmamı yazmaz.abdest alırken neremi hangi sırayla yıkayacağımı yazmaz vs.vs.yaşama dair islamın uygulanabilmesi için kuranın yaşayan örneği olarak Kuran da peygamberimiz gösterilmiştir.sahih hadisler ve sünnet olmasaydı islamı neye göre yaşıycaktık?kuranda 3 vakit namazdan bahsediliyor diye namaz saatlerini 3 e mi indirecektiniz.?Kuranda sadece içki olarak şarap tan bahsediliyor diye rakı viski helal mi sayılırdı ?yapmayınız etmeyiniz .eleştiri elbette olmalı ancak farklı fikirleri yok saymadan küfr ile suçlamadan.Allah muhafaza birini kafirlikle suçlamak bumerang gibidir.
 
ibrahim 24-03-2008, 13:11:35
Değerli müselman kardeşler
Allahın indirdiği din ve kulların uydurduğu din olmak üzere 2 adet din birbirine karışmış durumda.
bize düşen bu karmaşada HAK dini tespit etkmektir. Bunun temel kaynağıda kuran dır.
Tek kaynak değil temel kaynak !!!
TEMEL KAYNAĞIMIZ KURAN ( Fevzi ZÜLALOĞLU, EKİN YAYINLARI)
 
turab 17-04-2008, 02:28:00
el insaff selef kardeşim el insanfff.böyle her önünüze geleni tekfir ediyorsunuz.yani onca büyük imam geldi geçti.size bakılırsa bir çoğu bidatçi bir çoğu kafir oldu.yani tevilden anlamazsınız.biraz yürek gözünüzde açılsın.bazı şeyler gözle görmekle olmuyor sadece yürekte lazım.duyularla algılanmayan sonradan akılla kavranamaz güzel kardeşim.size bakılırsa ortalıkda müslüman kalmadı.sizide siznle eleştirmeye kalksak sadece seleflerin bireyi müslüman kalacak,ortada müslüman olmayacak.maşallah yani elinize teraziyi almış ahkimkil yapıyorsunuz.''Hakim'' olan Allahdır.bu karar size değil Allaha aittir.seleflerin en çok baş vurduğu kaynak imam Hamet bin Hambeldir ve çok güzel bir sözle herşeye noktayı koyuyor. ''Öyleleri vardır ki yaptıklarını tasvip etmeyiz ama mahşerde de şefaatlerini bekleriz'' bu sözü okumanızı tavsiye ederim ibrahim kardeşim.hem bir alimi yada bir kişiyi ele aldığımızda önce onunyaşadığı zmanı içinde bulunduğu olayları ekonomiyi coğrafi şartlar ve bilinç düzeylerini bilmek lazım ve ona göre inceliyip onu tanımak lazımdır.yoksa büyük yanlışlara yol açarız. slm ve dua ile
 
Hamuş 29-04-2008, 23:43:29
Bir kaç defadır bu siteye giriyorum. İslam üşünürlerinden çoğunun külliyatını okumuş omama rağmen Ali Şeriati ye vakit bulamamıştım. Şimdi okumaya ve araştırmaya başladım. Çevremdeki bir kaç kişiyide teşvik ediyorum Birlikte okumak için. Ali Şeriati nin günümüz İslam düşüncesinde nerede durduğunu görmek istiyorum. Derken makalelere bakyım dedim. Çok güzel, aydınlatıcı bir yazı teşekkür ediyorum.
Ancak yorumlardan müştekiyim. Sağduyulu arkadaşlar mütesna bir kısım insanlar bu ortamı ham kavgalarının merkezi yapmaya çalışıyorlar sanırım. Bu tipleri çok yakından tanıyoruz. Artık insanlar sizin sloganlarınıza gülüp geiyor bunu görmelisiniz. Fikriniz yoksa dolap beygiri gibi çevresinde dönüp durduğunuz sloganlar sizi hazımsızlıktan başka bir yere götürmeyecek.
Kendini bilmeyenlerin vay haline. Kendini Allah yerine koyup onu bunu tekfir eden, kendi ham yargılarını Allah kelamına söyletmeye çalışanların vay haline.
Beyefendi kendinize geliniz. Haddinizi biliniz. Arkadaşlar sükunetinizi koruyunuz. Burası fikir sahiplerinin yeri olsun. Mümkünse cevap vermeyelim. Bu arkadaşlar cedelle besleniyorlar bilmelisiniz. Allah Hz. Mevlana'dan, Muhyiddin ibnü'l Arabi'den, Allah rızası için samimiyetle onların yollarından yürüyen tahkik ehlinden, bu vesile ile Ali Şeriati'den razı olsun. Mekanları cennet olsun.
 
sari_538 07-05-2008, 01:31:59
ben daha önce pek fazla tanımıyordum ali şeriati yi ellerine sağlık tanıttırmış oldun ve tasavvufa B
akış açısınıda öğrenmemize vesile olduğun için ALLAH RAZI OLSUN SENDEN ALİ ŞERAİTİDEN MUHYİDDİNİ ARABİDEN İMAM RABBANİDEN MEVLANADAN VE İBNİ TEYMİYEDEN VE İBNİ KAYYIMDAN HALLACI MANSUR VE DİĞER ALİMLER VE VELİLERDEN
ALLAH HEPSİNDEN RAZI OLSUN
 
frk sahravi 31-07-2008, 20:40:15
A.bin Mes'ud Kuranın Nas ve felak surelerinin Kur'andan olmadığının rivayeti sizin Sahih olduğunu sandığınız Hadis kaynaklarında var.İşte bir örnek daha 2.halife şöyle der Kur'anda öyle bir ayet vardıki şuan Kur'anda yok bize unutturuldu.Şunu anlatmaya çalışıyorum Tekfirci sığ anlayışın çocuğu Kur'andan hüküm çıkarabilmek için donanım var mı sizde yoksa elifi görünce mertek bilenlerden misiniz.Mevlananın Kurana bağlılığını Ehli beyte bağlılığını biraz irdelese idiniz bu abuk sabuk iddialarda bulumazdınız
 
merve 29-10-2008, 22:56:29
günümüz manifostasına baktıgımızda toplumumuzun yaşayışı herşeyile ortada kişileri eleveriyor insanların hala özgür bir şekillde islam hakkında soru soramadıgı günümüzde özelikle cüppe giyip seyhim diyen alimler oldukca bu toplum kendisi okumadıkca kendisi olmdıkca hüsrana ugrayacak islam alemi olacak herkez hala birbrini yanlış anlayacakbölük bölünecekler her zaman yenilikci yazarlara yer versek daha iyi yerlere gelecegimize inanıyorum
 
veysel veli 10-06-2009, 23:45:57
Bu soruyu sormadan hakikate ulaşamazsınız derdi rahmetli öğretmenim.
ve...Hangi Allah , hangi Muhammed, hangi Ali ?..Sorularını yönelterek başladı derslerine..
Şaşılacak bişey yok. Biz kendimizi tanımadan kendimizi anlamadan ötekimizi tanımaya veanlamaya devam ettiğimiz sürece bu tür şaşırmalarla sık sık karşılaşacağız demektir .ŞERİATİ ...( R.A)
adı üstünde mallim di.Kendi ni değil , kendininde ait olduğu bizi anlatıyordu. Bizide kendinden ibaret
görmüyordu.Kendini (de) bize ait görüyordu .Alinasyon-aline- den değil aileden biriydi o.benim de çook diyeceklerim var ammaa. nidelim ki şu sanal dünyadan başka gerçek düyalar kurmayı.
henüz öğrenemedik galiba.SANALolan daha ucuza maloluyor galiba.Wesselam .
 
 

BU KATEGORİDEKİ DİĞER ESERLER

‘Güvenilecek Ama Sürekli Dalgalı Bir Gerçeklik’: ALİ ŞERİATİ / Cihan AKTAŞ
Şeriati ve Muhalif Çizgisi / Haşim AGACARİ
Şeriati, Yeniden Gündemde / Cihan AKTAŞ
Ali Şeriati’de Kadının Kurtuluşu/ Yıldız RAMAZANOĞLU
Dert Ehli, Sanatkar ve Yiğit Bir Aydın: Şeriati / Abdülkerim SURUŞ
Bir İslami Ütopyacının Siyasi Biyografisi / Ali RAHNEMA
Ali ŞERİATİ Yaşasaydı...? / Turgay EVREN
Ali Şeriati: İran Devriminin İdeologu / Abdülaziz SACHEDİNA
Ali Şeriati ile Kürt Sorununa Bakış ve Yeni İslamcıların Senaryoları / Muhammed CAN
Bir Diriliş Öncüsü: Dr. ALİ ŞERİATİ / Emin MANSURİ
İran Devriminden Sonra Dini Entelektüalizm / Mesud PEDRAM
"Eşim Ali Şeriati" Okuma Notları ve Çevirisi Üzerine / A.AVAMİ
İran, Seçimler ve Ali Şeriati ile Vurulmak İstenen Ne? / Muhammed CAN
Hüseyniye-i İrşad'da Bir Akşam / Cihan AKTAŞ
Modernite: Bugüne Dair Hastalığımız, Yenilenme: Bugüne Dair Sorumluluğumuz / Bülent Şahin ERDEĞER
Seyyid Kutub ve Ali Şeriati: Öznelliğin İktidarı / Charles TRIPP
Ali Şeriati ve Mevlana / Turgay EVREN
Ali Şeriati Üzerine Bir Deneme / Turgay EVREN
Düşünce ve Eylem Adamının Tam Tanımı: Ali Şeriati / Peren BİRSAYGILI
Ali Şeriati'den Esintiler! / Muhammed CAN
Özgür İrade Meselesinde Ali Şeriati ve Bint'uş-Şati / Yudian WAHYUDİ
Cemaleddin Afgani ve Ali Şeriati / Sever IŞIK
Yabancılaşmanın Yeni Maskesi "Postmodemizm" ve Şeriati'yi Hatırlamak/ Bülent Şahin ERDEĞER
İnsanlık ve Halkın Gücü: Dr. Ali Şeriati’ye Bir Övgü / Dr. Mohammad Omar FAROOQ
Ali Şeriati: Kazanımın Ve Gelişimin Öğretmeni -I- / Bülent Şahin ERDEĞER
Göller Bölgesinde Bir Ada / Cemil MERİÇ
Ve Bir Tokat Hem de Ne Tokat! / Öznur BALIK
Bir Ütopyacının Hayatı / Recep ŞENTÜRK
Marksizm, Oryantalizm ve Şeriati / Bülent Şahin ERDEĞER
Göller Bölgesi'nde Bir Ada Olmak / Ümit AKTAŞ
"Yalnızlık Sözleri" / Ahmet ÖZCAN
BİR KARŞILAŞTIRMA: Nasr ve Şeraiti / Mustafa ARMAĞAN
GELENEĞİN PRANGALARI: Weber ve Şeraiti Örneği / Mustafa ARMAĞAN
Ne Yapmalı / M. Kürşad ATALAR
Ali Şeriati (1933-77): Allahperest-Sosyalist / Ertuğrul CESUR
Şeriatî'nin Öze Dönüş Çağrısı / İhsan ELİAÇIK
Marx ve Allah Arasında Ali Şeriati / Nathan COOMBS
EY ALİ! / Muhammed Rıza SERKEŞİK
Geleneksel Ulema ve Laik Aydınlar Arasında Ali Şeriati / Fevzi ZÜLALOĞLU
Rüşenfikr İdeolojisi / Asaf HÜSEYİN
BİZİM YERİMİZE DÜŞÜNENLER / Serkan AKIN
Ali Şeriati’de Sembolizm Sorunu / Bülent Şahin ERDEĞER
Hüdaperest Sosyalistler / Mustafa ÖZCAN
Unutulmuş Devrimci Ali Şeriati / Lawrance Rıza ERŞAGİ
Şeriati’yi Önce Biz Öldürdük! / Zeki BULDUK
Ali Şeriati'de Sanatın Teorik İnşası / Asım ÖZ
İki dini aydın: ŞERİATİ ve SURUŞ / Cihan AKTAŞ
Ali Şeriati ile Söyleşi / Muhammed CAN
Kaynaşma ve Ayrışma Çizgisi/ Mustafa ÖZCAN
Ali Şeriati: "İslam Sosyolojisi" ve "İslam Bilim" / Kadir CANATAN
Ali Şeriati: Yalnızlığa Sığmayan Yazar / Cihan AKTAŞ
Şeriati, Hasan Hanefi ve 'İslami Sol' Denkleminde İbrahim Şita / Yasin DEMİRKIRAN
1980 Sonrası Türkiye’sinde Siyasal İslami Bilinçlenmede Tercümenin Rolü-2 / Cengiz Sunay
Ali Şeriati’de Somutla Soyut Arasında Sanat/ Cemal ŞAKAR
Uyuyanları Uyandıran Bilinç: Ali Şeriati! / Atlan ALGAN
Dr. Ali Şeriati’nin Taklid Mercii Kimdi? / Taki DEJAKAM
Allahperest Sosyalist Ali Şeriati / Mehmet SAİD
Ali Şeriati’nin Yeşillenen Rolü / Mustafa ÖZCAN
Dine Karşı Din / Ali SALDIRAN
hgs yükleme http://www.xn--hgsykle-q2a.gen.tr/
hgs yükleme http://www.xn--hgsykle-q2a.gen.tr/
 
 
 
 

 

nike huarache Scarpe Abbigliamento Asics nike blazer michael kors Adidas Scarpe Ray ban nike flyknit longchamp scarpe converse nike free air jordan scarpe da calcio nike cortez Cinture air max new balance Scarpe nike roshe louis vuitton Ray ban adidas oakley converse Scarpe Adidas scarpe Nike Adidas superstar air max
new balance nike air max adidas nike roshe michael kors air max nike free nike blazer new balance oakley converse Scarpe Adidas nike huarache Scarpe Ray ban scarpe converse Adidas Scarpe Abbigliamento Asics Scarpe air jordan scarpe da calcio nike free nike cortez nike flyknit

www.aliseriati.com         www.aliseriati.net        www.aliseriati.org

NETWOR YAZILIM