ALİ ŞERİATİ

Ali Şeriati Hüseyniye-i İrşad

Kull. Adı    

:

Şifre 

:  
     

Yeni Üye - Şifremi Unuttum

Modernizm’le Hesaplaşma Çabasında Bir Aydın: Ali Şeriati Portresi / Aydın HIZ
Kendisi Olmayan İnsan
Dünya Görüşü ve İdeoloji
Şia
İran ve İslam
Tüm medyalar için tıklayınız...
Tefsir Dersi

Sesli ve Görüntülü Medya

Ali Şeriati Belgeseli
Belgesel

Tüm Arşivler İçin Tıklayınız...

Hangi Kur’an / Ali ŞERİATİ
Aşk ve Sevgi... / Dr. Ali ŞERİATİ
HACC
DUA / II
Kendisi Olmayan İnsan

İSLAM BİLİM DERSLERİ BAŞLIYOR

TARİH :19-03-2009

23.03.2009 tarihinden itibaren İslam Bilim dersleri başlıyor

Dr. Ali Şeriati'nin İslam-Bilim adlı konferanslarından oluşan eserini dersler halinde yayına hazırladık. Site üyelerimiz ve ziyaretçiler burada yayınlanacak dersleri takip edebileceklerdir. Pazartesi ve Perşembe günleri yayınlanacak olan dersleri muntazam takip edip tartışan takipçiler muayyen bir vaktin sonunda bu önemli dersleri bitirmiş olacaklardır.

Derslerin bitiminde takipçiler tarih bilinci, tarih felsefesi, toplumsal tevhid ve toplumsal şirk, ideal insan, toplumbilim, tevhidi dünya görüşü, altyapı ve üstyapı, ideoloji olarak İslam, varoluşçuluk, materyalizm, alinasyon, Marksizm gibi birçok önemli konu hakkında önemli bilgiler edinmiş olacaklardır. Hem derslerin takibi hem de dersler üzerine yapılacak tartışmalarla Doktor'un öğrencileri olarak O'nun fikirlerini tanımış, tartışmış ve belki ümidimiz odur ki ilerilere taşımız olacağız
hgs bakiye yükleme
trafik cezas? ödeme
kredi kart? borç sorgulama
kredi kart? borç sorgulama
yap?kredi kredi kart? borç sorgulama
tl yükleme
hgs yükleme


detay
Tüm haberler

.....................................................

ÜYE OLUN

TARİH :17-03-2006

Siteye üye olun yeniliklerden hemen haberiniz olsun.
hgs bakiye yükleme
trafik cezas? ödeme
kredi kart? borç sorgulama
kredi kart? borç sorgulama
yap?kredi kredi kart? borç sorgulama
tl yükleme


detay
Tüm haberler

.....................................................

TARİH : -- tarihinde tarafından gönderildi...
WEB :
Ülke :
Şehir :



.: Yazarlar :.
Bir Seçim Yapın Arkadaşlar/ Ali SALDIRAN

 İnsan neyi seçer hiç düşündünüz mü? Ne kadar özgürüz ve ne kadar tutsağız; ne kadar bağımlıyız ve ne kadar bağımsızız; ne kadar determineyiz ve ne kadar endetermineyiz; ne kadar koşulluyuz ve ne kadar koşulluyuz ve ne kadar koşulsuzuz; nereye kadar biz varız ve nereden itibaren tanrı başlıyor; geçmişle gelecek arasında ne ara başlıyoruz karara ve eyleme, hiç düşündünüz mü? acaba siz iyi ki Müslüman doğmuşum diyenlerdensiniz yoksa ben yine İslam'ı bulurdum diyenlerden mi?

 Habil ve Kabil; İbrahim ve Nemrut; Musa ve Firavun; İsa ve hahamlar; Muhammed ve Kureyş ve son olarak Ali ve Emeviler. Ne diyalektik ama! kim neyi seçti arkadaşlar? Kim cennete gitti, kim cehenneme gitti? Ya araftakiler? Akide mi amel mi dostlar? Müşrik Ebu Talib mi yoksa Muvahhid Mervan mı…?

İnsan özgürdür amma bir yere kadar. Annenizi siz seçmezsiniz ama ona iyi yahut kötü davranmayı siz seçersiniz. Dilinizi siz seçmezsiniz, hatta bazen kelimeleri bile – laik bir ailede yetişmişseniz yazgı dersiniz muhafazakar bir ailede ise kader-. bununla beraber kader yahut yazgı bu kelimeleri istediğiniz zaman, istediğiniz yerde. içinizden veya dışınızdan, gece veya gündüz istediğiniz zaman kullanabilirsiniz. bu asırda ve bu ülkede doğmayı siz seçmediniz veya dna’nızı veya Iq seviyenizi veya sinirli olmayı veya koç burcu olmayı veya sarışın olmayı veya müslüman olmayı veya bursalı olmayı veya kürt olmayı veya güzel sesli olmayı… o halde biz neyi seçtik!?

Kıssaya göre, Habil ve Kabil ikisi de aynı ana ve babadan geliyordu ve yine kıssaya göre aynı toplumda ve aynı çevrede büyümüşlerdi. Bununla beraber biri ihtiraslı, cimri, açgözlü, ve daha fazlasıyken diğeri ise iyi niyetli, kanaatkar, mütevazi, İsevîmeşrep ve daha fazlasıydı. Neden?

Ebubekir de zengindi, ebu cehil de. Ama ilki Medine'de Yahudilere amelelik yaparken diğeri ben kölelerle eşit olmam deyip bir çırpıda İslam'ı reddetmişti. Neden? Ebu Talib de  Ebu Leheb de Peygamber'in amcasıydı, fakat aralarında dünya kadar fark vardı.

Diyalektik materyalistlere göre tarihsel determinizm vardır ki biz de kısmen buna katılıyoruz fakat birazdan göreceğiniz gibi  tamamıyla değil. demeleri o ki işçi sınıfı devrimci olmak zorundadır burjuva ise her zaman karşı-devrimci. Gerçekte öyle midir peki? Bence hayır: Ekim devrimini yapanların çoğu soylu ailelerden geliyordu. 70'lerde işçilerden önce eğitimli gençler sahip çıkmıştı sola tıpkı islama muztazaflardan hemen önce kimi kureyşli zenginlerin sahip çıkması gibi. Engels zengin bir insandı, lakin bütün parasını 'Marx yolunda' infak etti; sınıfdaşların hilafına , materyalizmin hilafına ve determinizmin hilafına. Ebu cehil çok muhafazakardı, Allah'tan başka tanrı yoktur diyenleri kafirlikle suçlardı. Ebu Sufyan ise kölelere sizi beslemiyor muyuz daha ne istiyorsunuz  derdi ve Muhammedi dinden çıkmışlıkla suçlardı. Arkadaşlar (ashab) ise müşrikleri mürtecilikle suçlarlardı.(1) Kur'an onları akıllarını kullanmadıkları için, geleneklerine taptıkları için ve sürekli atalarına taptıkları için tel'in ederdi. Başlangıçta musanın dini ilerici ve uluscu bir dindi. Bununla beraber aynı din yüzyıllar sonra İsa'yı çarmıha gerecek kadar yobazlaşabiliyordu. Aynı şekilde iseviler de devrimciydi ilk zamanlar.

Romalılar için isevilik kadın ve kölelerin diniydi. İlk iseviler dünyanın dört bir tarafına yayılıp insanlara İncil'i ve Allah'ın krallığını müjdeliyorlardı. Allah'ın krallığının çok yakında başlayacağını, o'nun krallığını uzaklarda değil kendi içimizde aramamız gerektiğini, herkesin eşit olduğunu ve zenginlerin cennete giremeyeceğini iddia ediyorlardı. Savaş meydanlarına çıkmıyor, gizli gizli örgütleniyorlardı. Liberal Roma ise bütün dinlere hoşgörülü olmasına rağmen bu mülayim adamlardan müthiş derecede korkuyordu.

 Sınıf farkı almış başını gidiyor ve halkı uyutmak için arena oyunları yetersiz kalıyordu… Ve derken birgün Roma İseviliğe teslim oldu. Gelin görün ki çok değil 100 sene geçmeden eski Sezar şimdi Papa olmuş eski senatörler de kardinal olmuştu. Peygamber zamanında ise bu devrimci İseviler hurafeci ve ''akide manyağı'' olmuştu. İsa'nın Tanrı olup olmadığı hala tartışılıyor ve tabi meleklerin kanat sayısı da. Dünyevi işler ise nedense hep öbür tarafa erteleniyordu. Sünnetullah gereği geçmişin devrimcileri şimdi karşı devrimci olmuşlar ve yahudi kardeşleriyle beraber Müslümanlara karşı putperestlerle işbirliği yapmaktan çekinmemişlerdi. Neden?

Sizce İranlılar ve Kürtler neden hemen Müslüman oldular? İslam en mantıklı din olduğu için mi yoksa zulmü ortadan kaldırdığı için mi?. Sizce Ebu Sufyan kara Bilal'den daha akıllı değil miydi ki Tevhidi anla(ya)madı! Gerçi Kur'an'ın dediği gibi onlar 'inanmıyor değiller belki bile bile yalanlıyorlar'(2) Acaba Che, Simon Bolivar zamanında yaşasaydı Marksist mi olurdu yoksa Hıristiyan mı? ya da  Ebuzer Che zamanında yaşasaydı hala Müslüman olabilecek miydi? Che onun zamanında yaşasaydı ne İslam'ı lan ben yine Marksist olacağım diyebilir miydi? İsa zamanında yaşasaydı onun havarisi Spartaküs zamanında yaşasaydı onu arkadaşı olmayacak mıydı? Che'nin seçebileceği dini veya ideolojisi değildi, onun seçimi ancak ve ancak Habil ya da Kabil olmak arasında bir tercihdi. O Habil olmayı seçti ve tıpkı İsa'yı kafirlikle itham eden yahudi din adamları gibi Muhammed'i dinden çıkmışlıkla suçlayan  Kureyş'in şairleri ve din adamları gibi, modern din adamları ve hariciler de onu kafir sıfatıyla yaftalamaktan çekinmedi öyleyse insan amelini seçer dersek yanlış demiş olmayız herhalde.

Arkadaşlar! Müslüman, Hıristiyan, Yahudi, köylü veya şehirli olmayı siz seçmediniz. Fakat iyi bir Müslüman olmayı, Habil ruhlu bir Hristiyan olmayı, peygamber mizaçlı bir sosyalist olmayı siz seçebilirsiniz.

Müslüman arkadaşlar! Dinin bu çağda afyon olduğunu görüp, dinin şirk dini biçimini aldığını görüp, dinin firavunların ve karunların sömürüsüne alet olduğunu görüp, kimilerinin sabret kardeşim Allah bu dünyayı onlara öteki dünyayı bize verdi diye şekerli zehirler dağıttığını görüp, ve yine kimilerinin yerden tavana kadar onların tavandan yıldızlara kadar bizim  diye bas bas bağırdığını görüp de hala bu dine inanmayanları tekfir edip mühim bir organının korkusundan inanmaya devam edenlere yazıklar olsun! Fahişeler bile cennete girecek ama siz hayır! Unutmayın ki İsa bu lafı Yahudi din adamlarına demişti!

Arkadaşlar! Ebubekir İslam'dan önce Yahudiler tarafından cehenneme gitmekle tehdit ediliyordu, Yahudiler ise cennete gideceklerinden emindiler. Amma İslam gelince Ebubekir 10 numara sahabe oldu ve cenneti hak etti Yahudilerin çoğu ise sırf  kıskançlıktan cehenneme gitti.

Arkadaşlar! İnsan ancak Habil ya da Kabil olmayı seçebilir, başka bir şey değil! Ya devrimci olur bu kokuşmuş düzeni değiştirir cennete gidersiniz veyahut statükocu olur, kötüden yana yer alır, ölene kadar kötülük işleyip durur

Cehennem'e gidersiniz. Veyahut ta Ali haklıydı Muaviye haksızdı amma en doğrusu tarafsız kalmak, imanı kurtarmak, bu hayata hiç bulaşmamak dersiniz Ar'af'a gidersiniz. yani iyi ile kötü arasındaki farkı bilip de yine de tarafsız kalırsanız arafa gidersiniz. Çünkü öteki dünya insanın eylemlerinin sonucundan başka bir şey değildir. Binaenaleyh burada bile bile tarafsız kalanlar öteki dünyada da tarafsız kalacaklardır. Allah da onlara çekimserce, umursuzca bakacaktır. Bizim ahiretten anladığımız budur! 

Karar verin arkadaşlar yarın öbür gün Che'yi cennette görüp, Suudi prensleriyle birlikte güneş kremi olmadan yanarken, bizim bir arkadaş(!) vardı  zamanında demişti diye söylenmeyin.

Vesselam…

  1. Osmanlıca-Türkçe Sözlük, Türdav Yayınları

  2. Tur suresi, 52/33


         -        

 


Bu Yazı 10521 defa okunmuştur
 

 Bu haber için toplam 59 yorum yapılmıştır...

elman 21-05-2009, 19:09:32
Yazilanlar dogru olabilir, ama kullanilan dil kaba. Fazla kesin farzetme yapılmış.
 
veysel menekşe 28-07-2009, 13:12:23
Sayın eleman !.
Kalem kılçtan keskin olunca bunda nezaket aranmaz..
Doğrular doğrulunca da durduğu yerde dikilp kalamaz
Hem vallahi hem billahi
Saldırır aşk ile
Hu !..
Duy beni ya hu!
Saldıran yüreğim !
........

Saldır yüreğim saldır
Düştüğüm yerden kaldır
Kaba diyorlar sana
Bana yağ ile baldır

Hem ondana bundana
Eza verir handana
Bana bence can gerek
Cefa kılmam candana

Haydi Ali'm saldırak
Her düşeni kaldırak
El 'aman da bilir a
Bunda olmaz durdurak

Çerkeşiyem işte gör
Kevir nedir düş te gör
Saldıran ' ım Ali ' dir
İşbaşında işte gör
 
 

BU KATEGORİDEKİ DİĞER ESERLER

Mehmet Akif ve Düşündürdükleri / Şuayip MEKEÇ
Sol ve Liberal Muhayyile / Ali BULAÇ
Cüzzamlıyı İyileştirdiyse Zalimliğine Anlayış mı Göstermeliyiz? / Fikritakip
“Öncü Şahsiyetler: Seyyid Kutub ve Ali Şeriati” / [Seminer]
Kendi Semasında Tek Yıldız: Nurettin Topçu Ve Müslüman Anadolu Sosyalizmi / Ümit AKTAŞ
Bilgiden Neo-Nihilizme..: Müslüman Nihilistler / Turan KIŞLAKÇI
Gazali, İbn-i Rüşd’ü Döver mi? / T.Suat DEMRE
Dikkat! Kitap! / Heinrich BÖLL
Suruş ve Sarsılan Kalplerin Tanrısı…/ Meliha ÇELİK
Şeriati Suriye'yi Nasıl Okurdu?/ Cihan AKTAŞ
‘Ehl-i kitâp’ kimdir? / R. İhsan ELİAÇIK
Cahili Tüketim Kültürünü Aşmak Mümkün mü? – 1 / Hamza TÜRKMEN
AK PARTİ Eleştirisi / Ali BULAÇ
Din Modern Zamanlarda Nereye Gidiyor? / Dr.Abdülkerim SURUŞ
Sol İslam, İslam`ın Solu, İslam Düşüncesinde Sol / Kenan ÇAMURCU
Entelektüel, Aydın ve Din / Dr.Aliye ÇINAR
İnsanlık Suçu: Biz Filistinliler, Hakkımızı Helal Etmeyeceğiz / Hayrettin KARAMAN
Bir Seçim Yapın Arkadaşlar/ Ali SALDIRAN
Bayan Humeyni ile Bayan Şeriati... / Sibel ERASLAN
Profesör olmak; Ebu-Zer'in Kişiliğini Manupüle Etme Hakkını Verir Mi? / Muhammed CAN
Surûş, Şimdi de Şeriatî İçin İlginç Şeyler Söylüyor! / Selahaddin Eş ÇAKIRGİL
MUSEVİ NE DİYOR?/ Mir Huseyn MUSEVİ
Özgürlük şairi İkbal, İstanbul'da anılıyor
Evrim Kuramı ne anlatıyor? -2- / Bülent Şahin ERDEĞER
"İslâm Sosyalizmi"nin Serâncâmı/ Bülent Şahin ERDEĞER
Efgani ve Abduh Vehhabi Miydi? / Mehmed Akif ERSOY
“Evrim Kuramı”na Gerçekçi bir Bakış-1/ Bülent Şahin ERDEĞER
Cihan Aktaş Yakın Yabancı İran'ı anlattı/ Asım ÖZ
"İslam ve Sınıfsal Yapı" Türkçe'ye kazandırıldı
Güneye Göç Mevsimi / Stefan WEIDNER Sudanlı Kült Yazar Tayyip Salih'in Ardından…
İslam Dünyasına Evrensel Reçete: Musa Carullah / Yusuf TOSUN
Beykoz’da “Ali Şeriati” Konuşuldu
İnsanlığın Kısa Tarihi: BÜYÜK RESİM
Zehra Hanım'ın Işığını Kapatan Jip / Yıldız RAMAZANOĞLU
Mülkiyet ve İktisadi Kullanımı Üzerine/ Murat AYDOĞDU
Kapitalizmin Efendilerine Karşı Anti-Kapitalist İman! / Bülent Şahin ERDEĞER
Küresel Kibir Çetesi ve Ahlak Devrimi / Bülent Şahin ERDEĞER
İran'ın Yeşil Rasyonalizmi/ Ali BULAÇ
İranlı Göstericiler COŞKULU VE TEMKİNLİ/ Cihan AKTAŞ
İran'da Kim Ne İstiyor? / Bülent Şahin ERDEĞER
İbrahim Yürüyüşü / Ebuzer SAİD
Sanayi Toplumu ve Geleceği- Unabomber'ın Manifestosu/ Teodor KACZINSKY
“Zere, Zora ve Tezvire” (Altına, Güce ve Hileye) Karşı... / Mîr Huseyn MÛSEVÎ
Hamaney Şeriati’yi Savundu / Bülent Şahin ERDEĞER
İmam Öldü; Yaşasın Konformizm! / Mansur YILMAZ
Sağcılık, Solculuk… / M. Kürşad ATALAR
"İslami Mücadelede Öncü Şahsiyetler"
Muhammed Mustafa ve Kur’an Yerine Mevlânâ Ve Mesnevî - Egemenlerin “Problemsiz (Light) İslâm” Projesi- / İlhami GÜLER
Çölde Bir Yalnız Âdem / Rasim ÖZDENÖREN
Bilge Adam Dergisi ve İslam Bilim Hediyesi
Yeni sınıfın ideolojisi: Kariyerizm ve Konformizm / R. İhsan ELİAÇIK
Bizden Korkanlar Sizi Seviyor / İsmet ÖZEL
Dua / Dr.Mustafa ÇAMRAN
Evrensel Bir Müslüman: Cemaleddin AFGANİ [KRONOLOJİK HAYAT HİKAYESİ]
Yeni Bir Zamanı Başlatmak / Atasoy MÜFTÜOĞLU
Cemaleddin Efgani / Mehmed Akif ERSOY
Anlaşılmamış Devrim / Charlotte WIEDEMANN
Ebû-Zerr el-Ğıfârî [v. 32/652] / Prof.Dr.Hayrettin KARAMAN
Sürekli Devrim: "Direniş Teolojisi"/ Prof.Dr. İlhami GÜLER
"Din Mafyası" Şeriati'ye Saldırmaya Devam Ediyor/ Bülent Şahin ERDEĞER
İnsan Üzerine / Ali K.
ANTİEMPERYALİST BAŞBAKAN: MUSADDIK/ Altan ALGAN
Cahili Tüketim Kültürünü Aşmak Mümkün mü? – 2 / Hamza TÜRKMEN
Kur'an'ı Nasıl Okumalıyız? / Aliya İZZETBEGOVİÇ
İbn-i Rüşt'ün İzinde / Loay MUDHOON ‘Reformcu İslam Düşünürü Muhammed ŞAHRUR'
İslâmî Cemaatin Kurucu Öğesi Olarak İslami Şahsiyet / Rıdvan KAYA
Röportaj: R. İhsan ELİAÇIK :İslam'ın Politik Duruşu Sol / Müjgan HALİS
Ne Okumalı? -Dört Aşamalı Alternatif Bir Okuma Programı- / Ali BULAÇ
Musa Carullah Bigiyef’in Sünnet Konusundaki Görüşleri / Mustafa AKMAN
Gençlere Tavsiyeler / Ercüment ÖZKAN
Afganistanlısı Antipatik de Bizim "Cübbeli" Taliban Neden Sevimli? / Serdar ÖZMEN
Kendi İçimizdeki 'İkna Odaları' / İdris ÖZYOL
Fatıma, Fatıma‘dır / Emine K. ARSLANER
"Ali Şiası Safevi Şiası" Kitabının Yeni Baskısı Yapıldı
Kim Müslüman Aydın Değildir? / Abdulkerim SURUŞ
Yeşil Rasyonalizm, Sol İslam, Adalet Devleti: Zihnimiz Yeni Siyasi Kavramlara Hazır mı? / Kenan ÇAMURCU
Bir Mücahidin Kaleminden Fikir-Put Savaşı / M. Numan AŞKAROĞLU
Toparlanın, Gidiyoruz! / İsmet ÖZEL
Ebuzer: Issız Çölde Yalnız Mezar / İhsan ELİAÇIK
Sağcı Bir Şiire Doğru [mu?] / Enes MALİKOĞLU
El-Ğarra Hutbesi / İmam ALİ
Ebu'l Ala Mevdudi Türkiye'de Anılıyor / Sempozyum
GAZZE RİSALESİ / Cahit KOYTAK
Yoksulluğu Görme(me)k ve Bir İntiharın Düşündürdükleri / Serdar Bülent YILMAZ
 
 
 
 

 

nike huarache Scarpe Abbigliamento Asics nike blazer michael kors Adidas Scarpe Ray ban nike flyknit longchamp scarpe converse nike free air jordan scarpe da calcio nike cortez Cinture air max new balance Scarpe nike roshe louis vuitton Ray ban adidas oakley converse Scarpe Adidas scarpe Nike Adidas superstar air max
new balance nike air max adidas nike roshe michael kors air max nike free nike blazer new balance oakley converse Scarpe Adidas nike huarache Scarpe Ray ban scarpe converse Adidas Scarpe Abbigliamento Asics Scarpe air jordan scarpe da calcio nike free nike cortez nike flyknit

www.aliseriati.com         www.aliseriati.net        www.aliseriati.org

NETWOR YAZILIM